Tuesday, August 13, 2013

Saf Hindistan Cevizi Yağı & Kullanımı ve Faydaları



Merhaba,


İlk kullanımımdan itibaren yazmamak için kendimi zor tuttuğum bir ürün işte burada. Hemen ilk izlenimlerin heyecanıyla yazmak istemedim, iyice kullanmak, emin olmak istedim ve artık eminim.

Fena öveceğim.


Hindistan cevizi yağı bizde çok bilinmese/yaygın olmasa da yurtdışında oldukça rağbet gören, kullanılan bir yağ. Ben özellikle sağlıklı beslenme konusuna biraz meraklı olduğum ve bu tarz şeyleri genellikle yabancı kaynaklardan okuduğum/izlediğim için sık sık karşılaşıyordum kendisiyle. Estetik faydalarından önce besin olarak faydalarından haberdar oldum. Meraklandım, araştırdım ve yaklaşık 2 ay önce satın aldım.


saf hindistan cevizi yagi amp kullanimi ve faydalari 1

NASIL SEÇMELİSİNİZ?

Saf, işlenmemiş, organik ve soğuk preslenmiş olanlar öneriliyor. Özellikle yemeklere de koyacaksanız bunlara mutlaka dikkat edin, ne idüğü belirsiz bir yağ almayın. Benimki TheLifeCo tarafından getirtilen, üreticisi Renuka Agri Foods. USDA Organics ve CERES sertifikalı.

Kıvamı. 24.5 derecenin altında katı. Buzdolabına koyarsanız donuyor. Şuanki gibi hava sıcakken ise sıvı. Sıvıyken salatalarda vs, katıyken katı yağ yerine kullanabilirsiniz şeklinde not düşülmüş ürünün arkasına. Buzdolabına koymanız gerekmiyor. 2 yıl kullanım ömrü var.

Hindistan cevizi kokusu var. Kesinlikle yapay bir kokudan bahsetmiyorum. Marketten hindistan cevizi alıp, evde bin zorlukla kırıp içini açtığınızda, iç kısmındaki, suyundaki kokudan bahsediyorum.


FAYDALARI


Bunların hepsi çeşitli kaynaklardan alıntı, tamamen doğru olduğunu iddia etme gibi bir durumum yok ancak böyle olduğu söyleniyor, çoğu araştırmalarla kanıtlanmış,






Metabolizmayı hızlandırıyor, enerji veriyor.


Kolestrolü, < ve kalp sorunlarıyla karşılaşma ihtimalinizi düşürüyor.

Kansere karşı koruyucu besinlerden biri olarak gösteriliyor.


Kilo vermeye yardımcı. (<< evet, 'yağdan' bahsediyoruz ama hindistan cevizi yağı, yağ olarak depolanmıyor, diğer yağlar gibi kan dolaşımına katılmıyor, direkt karaciğere gidip enerjiye dönüştürülüyor ve enerji olarak kullanılıyormuş.) Ayrıca açlık hissini, iştahı da azaltıyormuş. 


Göbek çevresindeki yağlanmayı azaltıyor! Deneylerle kanıtlanmış. Ki göbek çevresinde yağlanma estetik görüntü bir yana çok da sağlıksız ve tehlikeli.


Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.


<< hastalıklardan korunmak ve iyileşme sürecini hızlandırmak için kullanılıyor. 


Kan şekerini düzenlemeye yardımcı.


İçerisindeki lauric asit bazı bakteri, virüs ve mantarlarla savaşıyor.


Alzheimer hastalarında beyin fonksiyonlarını arttırdığı tespit edilmiş.


Son olarak, blog okuyucularımın en çok ilgileneceği :) bu yağ, saç bakımı için MUHTEŞEM bir seçenek. Saçları ve cildi inanılmaz bir şekilde nemlendiriyor. Kırışıklıklara da iyi geliyormuş.



Faydaları var diye abartmanız önerilmiyor tabii ki, her şey dozunda, çok yağlı beslenmek de pek mantıklı değil. Ayrıca bahsedilenler SAF hindistan cevizi yağı için geçerli. İŞLENMEMİŞ olması gerekiyor.


Daha fazla bilgiyi ve bu bilgilerle ilgili araştırmaları, deneyleri biraz kendiniz araştırarak da bulabilirsiniz, çok fazla kaynak var bu konuda.





Kullanım alanları,


Yemek pişirmekte, salatalarda, içeceklerde,


Göz makyajı temizlemede,


Saçlar için,


Nemlendirme amaçlı,


Masaj yağı olarak kullanılıyor.


Ayrıca faydalarından dolayı her gün 1-2 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı içenler de var.






Ben nasıl kullanıyorum?






YEMEKLERDE


Birkaç kere kullandım ancak evde yemekleri ben yapmadığımdan genel olarak kullandığımız bir şey değil. Kek yaptığımda kullanıyorum. :) Geçenlerde hindistancevizli kek yaptım, onda 3 kaşık bu yağdan kullandım mesela. 1 yumurta 1 bardak un'luk minik, hafif ve çok lezzetli bir kek.


saf hindistan cevizi yagi amp kullanimi ve faydalari 2






SAÇLARDA


Herkesin en çok ilgisini çeken. Bu yağı alırsanız, bir daha saç bakımı için maske almaya ihtiyacınız olmayacaktır. Bugüne kadar saçım için kullandığım EN İYİ nemlendiren ve parlaklık veren ürün bu. Üstelik HİÇBİR kimyasal içermeden, çok temiz ve zararsız bir biçimde nemlendiriyor saçlarınızı. Bu kadar işe yarayan, böyle saf bir ürün varken kimyasal dolu maskeleri kim ne yapsın? Ben bir daha maske amaçlı bir ürün almayı düşünmüyorum (bazı saç maskelerini şampuandan sonra saç kremi amacıyla kullanmak için de alabiliyorum, ya da yolculuklarda yanımda yağ taşımak istemediğim için geçici maskeler falan.)


Nasıl kullandığıma gelirsek, bu yağı bir çok şekilde denedim,


Tek başına. Hiçbir şeyle karıştırmadan, tüm saçıma, dipler dahil sürdüm, saçlarımı toplayıp boneledikten sonra en az 1-2 saat bekledim, hatta o şekilde yatıp sabah kalkıp yıkadığım da oldu (en etkilisi de tüm gece kalması, yüz üstü yatıyorsanız benden tavsiye). Sonuç : yumuşacık ve sağlıkla parlayan saçlar. 


Shea yağı ile birlikte. Loccitane SAF shea yağından 1 çay kaşığı alıp bir kaba koyup onu da kaynar su dolu bir kaba oturtarak erittim, üzerine hindistan cevizi yağını da ekledim ve aynı şekilde saçıma sürüp boneledim. Sonuç : bir öncekine göre daha yumuşak ve sağlıklı görünen, akışkan, parmaklarınızın arasından kayıp gittiği saçlar. :P


Hindistan cevizi yağı + shea yağı + saç kremi/maskesi. Bunu yaptıysam tüm gece saçımda tutmuyorum ve saç diplerine getirmiyorum. Pek tercih etmediğim bir yöntem, daha doğrusu saç kremi/maskesinin varlığının bir artısını görmedim, 1-2 denedim bir daha da yapmadım. Hindistan cevizi + shea favorim oldu. Daha saf, daha zararsız.



saf hindistan cevizi yagi amp kullanimi ve faydalari 3




Benim kullanma amacım yumuşaklık ve parlaklık vermesi, saçları beslemesi, özellikle düzleştiricinin sebep olduğu kurumayı ve cansız görüntüyü yok etmesi. Evet, bu konularda kesinlikle işe yarıyor. Bu ürünü birçok kişi saçlarının hızlı bir şekilde uzaması için kullanıyor ayrıca. Bu yönde bir şey farketmedim ancak amacım bu olmadığı için gözlemleyememiş olma ihtimalim yüksek. Bir çok kişi kullandığına göre vardır bir bildikleri. :)


Fotoğraflar dün çekildi, tatilden döneli bir hafta bile olmadı, saatlerce denizde durduğum, günde 2 kere duş aldığım ve güneşin de kuruttuğu düşünülürse bir miktar yıpranmıştı saçlarım, yanımda getirmedim yağı, akması riskini almak istemedim 1 hafta için. Geldiğimden beri 2 kere kullandım ve görünür bir şekilde düzeldiler. Fotoğraflardaki saçlarıma, hindistan cevizi+shea maskesi yapılmış, ardından yıkanmış ve düzleştirilip hafif dalga verilmiş. Herhangi bir durulanmayan krem/ısıdan koruyucu serum vs. kullanmadım ki onların sağlayabileceği bir parlaklık olmasın, tamamen kendi halini gösterebileyim.




Burada dağılmışız. :-P


saf hindistan cevizi yagi amp kullanimi ve faydalari 4


Kurumaya meyilli saçlarınız varsa, benim gibi sürekli düzleştiriyorsanız ve saçlarınızı hemen hemen her gün yıkıyorsanız (her gün yıkama çok tavsiye edilmiyor ancak ben spor da yaptığımdan her gün duş alıyorum, aksi fazla iğrenç olurdu) kesinlikle tavsiye ediyorum. Ancak saçlarınız yağlanmaya meyilli ise bilmiyorum ne olur, ben öyle bir sorun yaşamadım. 


GÖZLERDE

Nemlendirme amaçlı birkaç defa göz çevreme uyguladım ve oldukça iyi nemlendirdi, memnun kaldım. Bu şekilde kullanmaya son zamanlarda başladım ama devam edeceğim.

Ve göz makyajı temizleme. Bunu 1 kerecik denedim o da dün, instagram'da ssmyran Kelly Rutherford'un o amaçla kullandığını söyleyince (kendisine BAYILIRIM) bir denemeliyim dedim ve evet, iyi çıkartıyor. Üstelik hindistan cevizi yağı tüyleri beslediği için kirpikleri de güzelleştirecektir diye düşünüyorum. Tek başına değil de, göz makyajımı başka bir ürünle biraz silip ardından bir kat da bununla silme şeklinde uygulamayı düşünüyorum, hem biraz temizlemiş hem de nemlendirmiş + kirpikleri beslemiş olur gibi bir düşüncem var.


Tüm yüzüne makyaj temizleyici + nemlendirici olarak uygulayanlar varmış, tüyleri beslediği iddia edilen bir ürünü yüze sürmek benim cesaret edeceğim bir şey değil.


Direkt olarak içmeyi ise bir kere denedim, bir çay kaşığı attım ağzıma. Tamam çok güzel kokuyor, çok hafif hindistan cevizi tadı var ama kendisi bir YAĞ. Yağ tadına sahip. Hoş değil (yağ tadından hoşlanmayan bir insana göre, yoksa yağa ekmek batırıp yiyenler de var tabii). Tekrarlayacağımı sanmam. Salatalara ekleyerek gayet tüketilebilir, bence en güzeli.


Sevdiğim bir şey hakkında konuşmaya başlayınca durdurulamıyorum.

Neyse, umarım benim yazım almanıza vesile olursa, memnun kalırsınız.

Sorularınız varsa sorabilirsiniz. 


Sevgiler. <3


No comments:

Post a Comment