Monday, August 12, 2013

kolay yeni poğaça tarifi

Merhaba sevgili site okurlarimiz. Bugunku makalemiz kolay yeni poğaça tarifi.



Selamunaleykum dostlar..

Kadin mutfaga girince ne hikmetse aylarca yapmadiklarini kisa bir zaman diliminde yapabiliyor bazen..bir de hizini aldi mi sormayin..dolapta ne varsa degerlendirilecek veya bozulmaya yuz tutmus ornegin her birini bir sekilde o zaman diliminde basina bir is actiktan ve kendini iyice kaptirdiktan sonra sayisiz tarifler yapabiliyor..

Bosuna dememislerdir mutfaklarin kralicesi kadindir diye..

Bizim alanimiz bizim kraliyetimiz orasi hele ki bir de elimizde yapilmayi bekleyen elimize kolay tarif varsa..malzemelerimiz de mevcutsa sivanir kollar en hamarat sekilde :)

Bu gun kesf-i blog,karabiber-tuz ve anlar kategorilerime giriyorum bu yayinimi..cunku hem gunluk yasantimizdan kareler var..hem cok sevgili bir kardesimiin blogunu tanitmak hem de guzel bir tarif paylasmak istiyorum..



Gunlerdir sicaklar bastirdi buralari dostlar..haliyle evde uyuyan cocuklar olunca erken kalkmama ragmen islerimi ancak ogleye dogru bittirmis oluyorum..hele bir de islerim genelde boyamayi cok seven bir bucurun basima actiklariysa isim hic mi hic bitmiyor hatta her gun tekrarlaniyor :)


kolay yeni pogaca tarifi 1


Son iki gundur surata benzeyen bir seyler cizmeyi basarabildigi icin evdeki tum A4 kagitlarimi feda ettim bu basari ugruna..evin her yerin boya kalemleri ve surata benzeyen cizimlerle dolu..A4 kagidi ulasamadigi bir masada oldugu icin kagit bulamayinca yetenegimiz resmen yerlerde surunuyor :)


kolay yeni pogaca tarifi 2


Her marifet her yetenek takdir edilmeli her aferin mutlaka bir eylem ile gosterilmeli bu sekilde tasdiklenmeli deyip mutfak duvarina kizimin ilk resim sergisine yer vermis oldum..

O ''papistirayim mi anne'' deyince haliyle ben de ''papistir kizim''dedim..baktikca mutlu oluyorum :)

kolay yeni pogaca tarifi 3

Ezel'le blog sahibesinden aldigim,kendisinin de http://tatllar.blogspot.com'dan aldigi guzel bir tarifi paylasmak isterim ayrica..

Evde ne var neler yapilir derken ve gunlerdir mutlaka tariflerinden birini deneyecegim deyip bloguna ugradim durdum..bugun PATATESLİ SÜNGER POĞAÇA tarifini denedim ..hem cok kolay hem de sahanedir mutlaka denemelisiniz..mayali bir hamur olmasina ragmen hemncecik kabardi..sanirim mayalanmasi 20 dakikayi buldu..yapilisi da oldukca basit ve kolay..

Sirada SUSAMLI POĞAÇA tarifini denemek kaldi insallah en kisa zamanda :)

Gelelim bugun denedigim PATATESLİ SÜNGER POĞAÇA tarifi ve yapimina..

Tarif metni EZELLE blogunda kacirilmistir :)

Malzememeler:


  • 3 haşlanmış patates

  • 1 su bardağı ılık süt

  • 1 su bardağı sıvıyağ

  • 1 yaş maya

  • tuz

  • aldığı kadar un

  • 1 yumurta(beyazı hamura katılacak,sarısı üste sürülecek)

  • susam

    Maya ılık sütün içinde eritilir.İçine diğer malzemelerde eklenerek azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde edilene dek yoğurulur.Ben içine birkaç dal maydanoz ve dereotu ekledim,arzu eden ilave edebilir.Hamur mayalanıp kabarması için bekletilir.Kabaran hamur limondan biraz küçük bezelere ayrılır, elle yuvarlanıp şekil verilir ve tepsiye dizilir.

    Üzerine yumurta sarısı sürülür ve susam serpilir.Tepsi mayası için bekletilir.Kabarınca fırında nar gibi kızarana dek pişirilir.




kolay yeni pogaca tarifi 4


Kardesimiz 3 patatesten bahsetmis,bizim patateslerimiz kendi uretimimiz ve kucuk olurlar genelde ben de bunlardan mix bir karisim kaynattim..boy olarak mix..sanirim 3 patatese tekabul ediyor..


kolay yeni pogaca tarifi 5


Maya ılık sütün içinde eritilir.İçine diğer malzemelerde eklenerek azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde edilene dek yoğurulur.Ben içine birkaç dal maydanoz ve dereotu ekledim,arzu eden ilave edebilir.Hamur mayalanıp kabarması için bekletilir.


kolay yeni pogaca tarifi 6


Kabaran hamur limondan biraz küçük bezelere ayrılır, elle yuvarlanıp şekil verilir ve tepsiye dizilir.

Üzerine yumurta sarısı sürülür ve susam serpilir.Tepsi mayası için bekletilir.Kabarınca fırında nar gibi kızarana dek pişirilir.

Kisa ve oz kolay ve lezzetli..denemelisiniz dostlar..

Dilerim lezzetli pogacalarinizi yerken sevgiye anarsiniz Boyanizi kardesime de dua etmeyi unutmayin..

Fatma kardesimin blogunu ziyaret edip anne tadinda pratik ve guzel tariflerinden denemek ve kendisine kalbinizde yer acip cevrelerinize eklemek icin:EZEL'LE demeniz kafi..

Herkes herkes icin dua edince yukselir muminin kiymeti..

Pintilik yapmayalim canlar :)

Afiyet seker olsun..kolay gelsin..

Sevgilerimle..


















kolay yeni pogaca tarifi 7

Facebook

kolay yeni pogaca tarifi 8

Twitter

kolay yeni pogaca tarifi 9

GFC-İzleyin

kolay yeni pogaca tarifi 10

Pinterest

kolay yeni pogaca tarifi 11

İletişim

Ziyaret etmeniz gereken enterasan bir yazi : yumuşak poğaça tarifi

No comments:

Post a Comment