Wednesday, April 3, 2013

kumpir çeşitleri

Merhaba sevgili site ziyaretcilerimiz. Simdiki makalemiz kumpir çeşitleri.





Borcamda Kumpir


kumpir cesitleri 1


Merhabalar



Yıllardır yaptığım ve severek yediğimiz harika bir kumpir tarifi.Tariflerimin arasına eklemezsem olmazdı.Bu şekilde borcama genelde misafirlerime yaparım.Kendimize yapacaksam eğer patatesleri atıveriyorum hemen fırına.Evde kumpirin tadı da bir başka oluyor tabii.Yine aynı teknikle bu sefer patatesin içinde yapıyorum.Borcama yaptığım kumpirin malzemelerini oran vermeden yazacağım.Kolay olduğu için siz istediğiniz oranlarda kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.gelelim malzemelere:






Malzemeler:Haşlanmış patates haşlanmış havuç,bezelye,mısır,kornişon turşu,salam ya da sosis,tereyağı,kaşar peyniri,yoğurt ve mayonez






Yapılışı: Haşlayıp ezdiğimiz patatesleri sıcakken tereyağı ve kaşar peynirle iyice karıştıralım.Borcamın altına basalım.Üzerine mayonezi yoğurtla hafifletip sürelim.Son olarak da garnitürlerini serpiştirelim ve salamı doğrayalım.İsteseniz üzerine tekrardan ketçap ve mayonezle servis yapabilirsiniz.Ben isteyen misafirlerim olursa diye masaya koymuştum.Malum herkes ketçap mayonez yemiyor.Eğer yapmayalı uzun zaman olmuşsa size de yapmanızı öneririm.Sevgilerimle... 






Beyaz Lahana Salatası


kumpir cesitleri 2





Merhabalar.


Pratik tariflerimize son sürat devam ediyoruz.Daha önceki postlarda da bahsetmiştim,pratik tariflerim epey birikti diye.Sanırım bu ay bitene kadar böyle devam ederim.Bu gün sizlere harika bir beyaz lahana salatası tarifi vereceğim.Çay davetlerinizde ikram edebileceğiniz bu lezzetli ve bir o kadar da pratik olan salatayı yapmanızı şiddetle öneririm.Hemen tarife geçeyim.






Malzemeler: beyaz lahana,mısır,dereotu,sarımsak,yoğurt ve mayonez






Yapılışı: İnce kıydığımız lahanayı tuzla ovup suyunu çıkarıyoruz.Hatta biraz bekletmenizde fayda var.Suyundan iyice arındırmış olun.Ayrı bir kapta yoğurt,mayonez ve ezilmiş sarımsağı karıştırın.Lahananın içine kıyılmış dereotu ve mısırı katın.Üzerine sosunu dökün ve karıştırın.






NOT: Miktar vermedim.Kolay bir salata olduğu için miktarını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.Yalnız lahana tuzla ovulduktan sonra epey küçüleceğinden, doğrarken bunu da göz önünde bulundurarak yapmanızı tavsiye ederim.


Rus Salatası mı,Amerikan salatası mı?

kumpir cesitleri 3


Rus salatası mı, amerikan salatası mı? bilmiyorum ama bildiğim bir şey var ki bu salatyı çok seviyor olmamız.Benim özellikle kurban bayramında muhakkak yaptığım bir salatadır.Nedeni kavurmanın yanında mükemmel gidiyor olması.Bu salatayı etle beraber yememiş olanlara şiddetle tavsiye ediyorum.Bir de etle beraber yiyin.Yalnız bir farkı var ki sizlerde bilirsiniz.Genelde turşu da koyarlar ve yoğurtla karıştırırlar.Ben hem turşu koymuyorum hem de sadece mayonezle yapıyorum.Ama dediğim gibi bunu sadece etle yiyeceksek bu şekilde yapıyorum.Çaylarda salata olarak sunacaksam eğer hem malzemeyi zenginleştiriyorum hem de mayoneze biraz yoğurt takviyesi yapıyorum.


İçinde: haşlanmış patates,bezelye.haşlanmış havuç ve sadece mayonez var.İşte bu kadar kolay ve pratik bir salata.






Orta Asya’ya Özgü Finçoza Salatası

kumpir cesitleri 4


Bu salatanın burada o kadar çok çeşidi yapılıyor ki,aynı zaman da çok da seviliyor.Ben de size tanıtmadan ve göstermeden buradan gidersem içim rahat etmezdi.Bu salatayla ilk tanıştığım zaman görüntüsünden spagettili bir makarna çeşidi olarak düşünmüştüm.Oysa ki bir salata çeşidiymiş.O zaman yapılışını ve nasıl bir şeyden yapıldığını bilmiyordum tabii.Çalıştığım okuldaki aşçımız RİMA ece'den(ece kırgızca da abla demek) yapılışını öğrendim.Okulun ahrana'sına(yani bekçisine)hemen malzemeleri aldırıp eve gelince yapmıştım.Ve o gün bu gündür arkadaşlarımın da severek yedikleri bir salata çeşidi oldu.

kumpir cesitleri 5

Eminim bu görüntüler sizi de şaşırtmıştır.'Bu nasıl bir şey böyle' dediğinizi duyar gibiyim.Onlar makarna demiyor ama ben size makarna diyerek anlatacağım.Evet,gördüğünüz gibi aynı misina ipine benziyor.Ancak makasla kesiliyor.Elinizle kırmanız neredeyse imkansız.Bizim güllacın, ipe dönüşmüş halini düşünün.Nişastadan yapılan bir çeşit makarna diyebilirim.E biraz da şekil vereyim dedim:)nasıl omuş ama?Ben resimde gördüğünüz her şeyi tamamen kullandım.

kumpir cesitleri 6

Öncelikle finçozaları makasla uzun şeritler halinde kestim.Zaten özelliği uzun uzun olması.Kabın içine alıp üzerine kaynattığım suyu döküp 5 dk kadar bekletiyoruz.Yavaş yavaş çöküyor ve suyun içinde kendiliğinden pişiveriyor 2. ve 3. resme dikkatle bakarsanız daha iyi anlarsınız.5 dk'nın sonunda süzdürüyoruz.Bu esnada uzun uzun rendelediğimiz havuçları az yağda fazla öldürmeden soteliyoruz.Turşuyu küp küp doğruyoruz.Sarımısak rendeliyoruz,tuzunu ekliyoruz ve bu salataya özgü baharatı da ekleyip bir güzel harmanlıyoruz.

kumpir cesitleri 7


İşte bu da harmanlanmış hali.Elimle epey bir harmanladım.Çünkü diğer malzemelerin de finçozayla iyice özleşmesi gerekiyor.Türkiye'ye dönerken yanımda götüreceğim şeylerden biride bu olacak.Misafirlerime farklı bir salata çeşidi sunmuş olurum.


Sizlerde spagettiyle ve çeşitli baharatlarla yapabilirsiniz.denemekte yarar var diimii:)sevgiler



NARLI VE CEVİZLİ KIRMIZI PANCAR SALATASI


kumpir cesitleri 8


Ağızlarda mükemmel bir tat oluşturan,antioksidan özelliğine sahip bu salatayı denemeye ne dersiniz.Malzemeleriyle de beni ye diyen bu güzel salata görüntüsüyle de ayrıca cezbedici bir özelliğe sahip.Gelelim malzemelere: 






MALZEMELER: 


1 kg kırmızı pancar


1 adet büyük boy nar


1 su bardağı iri çekilmiş ceviz


yoğurt ve mayonez


1 diş sarımsak ve biraz tuz(isterseniz koymayabilirsiniz)






YAPILIŞI: Pancarı kabuklarından arındırıp haşlamaya bırakalım.Biraz diri kalacak şekilde haşlayın.Patates gibi haşlamayın.Diri kalmalı ki rendeledikten sonra sulanmasın.Narı da bir güzel ayıklayın.Bir kabın içine pancar nar ve cevizi koyun.Ayrı bir kapta yoğurt ve mayoneze bir diş sarımsak rendeleyin.İsterseniz koymaya da bilirsiniz.Biraz çırpıp diğer kaptaki malzemelerin üzerine dökün ve karıştırın.Nar taneleriyle süsleyip servis yapın.



YEŞİL DOMATES KAVURMASI
kumpir cesitleri 9


Yeşil domates turşusundan yaptığım bu lezzetli kavurmayı 2 günlük bir ayrılıktan sonra sizlerle paylaşayım dedim.Cumartesi günü internetimizin kontürü bitince resmen kalakaldım.Meğer ne alışmışım ben bu blog dünyasına.Eşim bakalım ne kadar dayanabileceksin dedi.Bugün krize girince hemen yükledi tabii :))Şaka bir yana zaten gidip yüklemeye fırsatımız da olmadı.Arkadaşım da bugün dalgasını geçti benle.'Hayırdır tariflerin mi bitti' deyince,bende tarif değil ancak kontür biter dedim.zaten anlamıştım bir şeyler olduğunu deyince gülüştük.Neyse ben geleyim tarife.Yeşil domates turşusu olan herkesin kolaylıkla yapabileceği lezzteli bir tarif.






MALZEMELER: yeşil domates turşusu,soğan biraz tere yağı ve sıvı yağ






YAPILIŞI: Öncelikle domatesleri bir kaç saat su da bekletip fazla tuzundan ve sirkesinden arındırmalıyız.Küpler halinde doğradığımız soğanları kavurup yine küpler halinde doğradığımız domates turşusunu da katıp yaklaşık yarım saat kadar orta ateşte arada sırada karıştırarak kavuralım.İsterseniz biraz da pulbiber serpip servis edebilirsiniz.Resimde görünen sarımsaklar turşunun içinde olanlardı.İsterseniz koyabilirsiniz.




KARIŞIK TURŞU KAVURMASI 



kumpir cesitleri 10






Karadeniz'in meşhur turşu kavurmasını ben de sık  sık yapıyorum.Bunu da cuma oturmasına gelen arkadaşlarıma yapmıştım.Pişme aşamasını çeken ben malesef ki servis aşamasını çekmeyi unutmuşum.Aslında genelde sadece fasulyeyle yapılıyor ama ben karışık halini daha çok seviyorum.Misafirlerimin de beğenisini kazanan bu lezzetin tarifi aslında çok basit.Şimdi tarife gelelim.
MALZEMELER:  domates turşusu

                        biber turşusu

                           fasulye turşusu

          soğan

                         sıvı yağ,tereyağ

              pulbiber

YAPILIŞI: Maalesef turşular için bir ölçü miktarı belirtemeyeceğim.Misafirinize göre ya da kendinize göre göz kararı ayarlayabilirsiniz.Turşuları önceden bol su da bekleterek ve arada bir suyunu değiştirerek fazla tuzunun gitmesini sağlamalıyız.En az 2-3 saat beklerse iyi olur.Tavaya biraz sıvı yağ biraz da tereyağı koyalım.Soğanları normalden biraz büyük küpler halinde doğrayalım.Önce soğanları biraz çevirelim.Üzerine doğradığımız turşuları koyalım. Burada önemli olan bol soğanla iyice kavurmak.Ben neredeyse 1 saate yakın kavuruyorum.Turşuların rengi iyice değişip soğanlar kaybolduysa oldu demektir.servis esnasında pul biber ekleyebilirsiniz.Biber turşusu biraz acı olduğu için ben katmamıştım.

kumpir cesitleri 11kumpir cesitleri 11


ŞEHRİYELİ TAVUK SALATASI



kumpir cesitleri 13




Diyet yapanlar için de uygun olan bu salata hem çok besleyici ve doyurucu, hem de bir o kadar lezzetli oluyor.Benim en çok sevdiğim salata çeşitlerinden biri olduğu için ilk olarak bunu yayınlamak istedim.

MALZEMELER: 2 adet haşlanmış tavuk göğsü

                     közlenmiş kırmızı biber

      kornişon turşu

       konserve mısır

                                                                   az yağda kavrulup haşlanmış  şehriye(1 su bardağı)

        1 demet dereotu

            1 demet maydanoz

          1 bağ yeşil soğan

      tuz, karabiber,

                           sıvı yağ ve yarım limon suyu

YAPILIŞI: Didilmiş tavuklara şehriyeleri ilave edelim.Doğradığımız közlenmiş biber,turşu,dereotu,maydanoz ve yeşil soğanı da katalım.Mısırı ekleyelim.Son olarak tuz,karabiber,yağ ve limonunu da ekleyelim ve güzelce harmanlayalım.



Bu konu ile alakali daha detayli yazi bulabileceginiz faydali bir web kaynagi : kolay kumpir tarifi

No comments:

Post a Comment