Wednesday, March 5, 2014

el işi poşetlik modelleri

Merhabalar sevgili web sitesi takipçilerimiz. Simdiki makalemiz el işi poşetlik modelleri.


Günaydın;


Bir önceki yazımda yayınlamış olduğum tabloda yer alan titanyum nakışı çalışmasının detaylarını anlatmak istiyorum. Altın nakışı ile ilgili daha detaylı bir çalışma yapıyorum şu aralar, onu da detaylı olarak o çalışma üzerinde aktarmaya çalışacağım.


Önce bir hatırlayalım nasıldı tablomuz;



el isi posetlik modelleri 1


Titanyum, içinde metalimsi bir takım materyaller barındıran bir tür kurdele. Minik poşetler içinde satılıyor ve her poşette yaklaşık 1'er metre kurdele yer alıyor;

Aynen kurdele nakışındaki gibi pek çok çeşitli uygulama biçimleri var ama ana teknik hepsinde aynı: kesme + yapıştırma + telle şekil verme + dikme. 

Kullandığımız malzemeler bunlar;

- Titanyum kurdelesi,

-30 mm.lik yeşil ve gümüş tel,

- Yapıştırıcı,

-Hayalet iplik,

- Nakış makası,

- Yeşil floş iplik,


el isi posetlik modelleri 2



Titanyum kurdelesi yassı boru şeklinde bir metaryel. Benim uyguladığım çiçek şeklinde önce orta göbek için orta boy bir inciye yeşil teli geçirip katlıyoruz. Sonra üzerini örtecek kadar fuşya renkli titanyumu geçirip alttan hayalet iple sıkıca sarıp dikiyoruz. Sonra üzerine bir kaç kat, aynen kurdele nakışındaki gibi katlamalı gül tekniği ile tomurcuk yapıyoruz;






el isi posetlik modelleri 3



Sonra taç yaprakları için pempe kurdeleden, istediğim sayıda taç yaprak için (4-6 yaprak gibi) 6-8 cm. civarında (irili ufaklı yapraklar) parçalar kesiyoruz;



el isi posetlik modelleri 4



Kestiğimiz parçanın içine nakış makasını geçirip (kolay şekil vermek için) üst kısmını yarım santim kadar ireçiye kıvırıp yapıştırıyoruz.



el isi posetlik modelleri 5



(Bir elle yapıştırıp öteki elle fotoğraf çekiyoruz ve böyle bulanık çıkıyor:)))



el isi posetlik modelleri 6



Bu kesip yapıştırdığımız parçanın içine teli geçirip elimizle yaprak şekli veriyoruz;


el isi posetlik modelleri 7


el isi posetlik modelleri 8



Hazırladığımız taç yaprakları tomurcuğun etrafına hahalet iple tek tek yerleştirip dikip sarıyoruz;



el isi posetlik modelleri 9



Yaprakları da aynı şekilde, yaprak formu vererek hazırlıyoruz ve tek tek tomurçuk ve güllerin etrafına yeşil floş iple sarıyoruz;






el isi posetlik modelleri 10



Sonra desenimize göre hazırladığımız çiçek/yaprak öbeklerini desenin üzerine yerleştiriyoruz. Hangi öbek diğerinin altına yerleştirilecek ise ona göre dizayn edip, fazlalık oluşturan sapları kesip, sırasıyla hayalet iple kumaşa dikiyoruz.  Ben önce yapıştırmayı denedim ama yapıştırma pek sağlam olmadı gibi geldi bana ve diktim.



el isi posetlik modelleri 11



Ve son olarak da benim faydalandığım Derya Şahin imzalı  titanyum nakışı kitabını göstereyim size, sanırım bu konuda yayınlanmış tek kitap bu. İçinde çok değişik nakış şekilleri var. 



el isi posetlik modelleri 12



Umarım titanyum nakışı bilmeyen ve öğrenmek isteyen arkadaşlara faydalı olabilmişimdir. (Eğer eksik/hatalı bir uygulama gösterdiysem bu konuda tecrübeli arkadaşların değerli katkılarını bekliyorum.) 


Kocaman sevgilerimle...




Bu makale hakkinda daha detayli bilgi inceleyebileceginiz onemli bir site : sakallı ipten poşetlik nasıl yapılır

No comments:

Post a Comment